Ilga istorija, platus asortimentas ir aukšta kokybė – būtent taip galima apibūdinti Chanel prekės ženklą, kurį myli žmonės visame pasaulyje. Nors pagrindinė jo veiklos sritis yra mada, be drabužių Chanel siūlo ir unikalius kvepalus, tinkamus naudoti ištisus metus. Įdomu sužinoti daugiau apie Chanel istoriją? Skaitykite toliau.
Daugiau nei šimtmetį gyvuojanti istorija
Chanel prekės ženklą įkūrė Gabrielle „Coco“ Chanel, kai 1909 m. Paryžiuje atidarė nedidelę skrybėlių parduotuvę. Virš jos tame pačiame pastate buvo jos mylimojo Étienne’o Balsano butas, kuris taip pat veikė kaip salonas Prancūzijos elitui. Dėl to Gabrielle susipažino su daugybe įtakingų vyrų ir jų žmonų, kurios tapo jos klientėmis
Chanel skrybėlių populiarumas pamažu augo, tad jau 1910 m. Gabrielle atidarė naują parduotuvę kitu adresu. Nors ji norėjo išplėsti savo pasiūlą ir pradėti pardavinėti drabužius, to neleido nuomos sutartis, kurią ji buvo pasirašiusi. Todėl per artimiausius metus ji atidarė aukštosios mados parduotuves Deauville ir Bjarice, kuriose siūlė sportinę aprangą. Šie drabužiai turėjo išskirtinį dizainą, leidusį moterims ne tik stilingai atrodyti vaikštant mieste, bet ir patogiai užsiimti įvairia sportine veikla.
Didelis lūžis Coco Chanel karjeroje įvyko Pirmojo pasaulinio karo metu. Šiuo laikotarpiu ji atidarė didelę parduotuvę netoli garsiojo „Ritz“ viešbučio ir daugiausia prekiavo flaneliniais švarkais, lininiais sijonais, jūreiviško stiliaus palaidinėmis, sijonais, švarkeliais ir ilgais megztiniai
Zdroj: Koku.sk
Nuo paprastų iki kruopščiai apgalvotų dizainų
Pirmaisiais prekės ženklo gyvavimo metais Coco daugiausia dėmesio skyrė vadinamajam „gamine“ stiliui. Šis stilius buvo žinomas dėl jaunatviškos, žaismingos ir šiek tiek berniukiškos išvaizdos. Todėl Chanel drabužiai buvo paprasti, su švariomis linijomis ir žaismingomis detalėmis, tokiomis kaip taškeliai ar juostelės.
Viskas pasikeitė 4-ajame dešimtmetyje, kai dizainerė pradėjo labiau orientuotis į moteriškesnius ir išbaigtesnius dizainus. Chanel asortimentas išsiplėtė – jame atsirado vasarinės ir vakarinės suknelės, o taip pat ir papuošalai.
Ar žinojote, kad …
… svarbus lūžio taškas Chanel istorijoje buvo ir 1926 metai? Būtent tuo metu Coco sukūrė vadinamąją „mažą juodą suknelę“ (little black dress), kuri tapo elegancijos ir universalumo simboliu. Vėliau ji pati teigė, kad kiekviena moteris turėtų turėti bent vieną mažą juodą suknelę, tinkančią bet kokiai progai.
Aštuonerių metų pertrauka
Karo pabaigoje Coco Chanel buvo suimta dėl bendradarbiavimo su nacistais. Nors teismas neturėjo pakankamai įrodymų, kad ją įkalintų, visuomenė buvo pasipiktinusi. Dėl to dizainerė kartu su savo partneriu Hansu Güntheriu von Dincklage išvyko aštuoneriems metams į Šveicariją.
Grįžusi į Prancūziją, Coco iš karto ėmėsi darbo. Tačiau tuo metu rinkoje jau buvo atsiradę nauji įdomūs prekių ženklai ir mados namai, tokie kaip Dior. Tai reiškė tik viena – iškovoti pirmaujančią vietą Chanel vardui buvo kur kas sunkiau, nei dizainerė iš pradžių manė. Visgi jai tai pavyko – ne tik dėl mados ir papuošalų, bet ir dėl moterims, o vėliau ir vyrams skirtų kvepalų.
Ikoniniai kvepalai Chanel No. 5
Coco Chanel kartą pasakė: „Moteris, kuri nenaudoja kvepalų, neturi ateities.“ Šiuo teiginiu ji patvirtino savo meilę kvapams, kurią įkūnijo ir kurdama ikoniškuosius Chanel No. 5 kvepalus.
Chanel No. 5 yra populiariausias aromatas pasaulyje. Jis buvo sukurtas 1921 metais, kai Coco nusprendė papildyti savo drabužių liniją aukštos kokybės kvepalais, kuriuos galėtų pasiūlyti savo klientams. Kvapo kūrimu rūpinosi Ernestas Beaux, kuris pavadino kvepalus pagal mėgstamiausios Coco bandinio numerį.
Zdroj: Koku.sk
Pirmuosius mėnesius šis kvapas buvo dovanojamas tik Chanel klientams. Tačiau daugelis jį taip pamėgo, kad 1922 metais kvepalai pasirodė prekyboje ir buvo parduodami ne tik Prancūzijoje, bet ir kituose Europos miestuose.
Įdomus faktas
Nors Chanel No. 5 kvepalams Europoje sekėsi puikiai, Amerikos rinkoje susidomėjimas buvo menkas. 8-ajame dešimtmetyje, netrukus po Coco mirties, prekės ženklas sumažino parduotuvių, kuriose buvo parduodamas šis aromatas, skaičių – nuo 18 000 iki 12 000. Tuo pačiu metu produktas buvo pašalintas iš vaistinių lentynų, o į reklamą investuota milijonai dolerių. Tokiu būdu buvo sukurtas trūkumo ir išskirtinumo įspūdis, kuris paskatino sprogstamą pardavimų augimą ir JAV.
Pirmieji vyriški kvepalai ir kiti aromatai
Chanel savo pirmuosius vyriškus kvepalus pristatė 1955 metais. Jų pavadinimas buvo Pour Monsieur, ir, kaip ir Chanel No. 5, jie vis dar yra prieinami rinkoje. Kvepalai turi citrusinių natų, kurios sujungiamos su šiltais ir medienos akordais. Jų sudėtyje yra, pavyzdžiui, Sicilijos citrinos, Tuniso neroli, balti pipirai ir kardamonas.
Per daugelį metų Chanel pasiūloje atsirado dar keli kiti kvepalai. Tarp žinomiausių yra:
- Chanel Chance – švelnus ir moteriškas kvepalų aromatas, kuriame vyrauja gėlių natos, tokios kaip hiacintas, jazminas ir irisas. Jas papildo sodresni baltojo muskuso, baltųjų pipirų, vetiverio, pačūlio ir ambros akordai.
- Chanel Gabrielle – kvepalai, pavadinti prekės ženklo įkūrėjos vardu, yra aštrūs ir vaisiniai. Jų sudėtį sudaro mandarinai, juodieji serbentai ir greipfrutai, kurie papildomi sandalo medžio ir muskuso natomis.
- Chanel Noir – puikus pasirinkimas, jei ieškote intensyvesnio kvepalų vakarinei progai. Kartu su gėlių ir vaisių natomis, šie kvepalai taip pat derina saldžią vanilę. Ji suteikia visam įvaizdžiui prabangos, žavesio ir laikui nepavaldumo.
Zdroj: Koku.sk
Chanel – prabangos ir kokybės simbolis
Coco Chanel sukūrė prekės ženklą, kuris į istoriją įėjo kaip prabangos ir kokybės simbolis. Daugelis jį sieja su drabužiais ir aksesuarais, tačiau savo kvepalais ji taip pat stipriai paveikė kvepalų pasaulį. Išbandykite vieną iš jų ir jūs. Tai tik jūsų pasirinkimas – ar rinksitės klasiką, tokią kaip Chanel No. 5, ar pasirinksite vieną iš naujausių jos aromatų.